July 13, 2011

3


Bukan meja aku.
Seorang aunty yang super baik.

Patutnya harini ni claim lunch dengan Ms. S, tapi terlupa pfft. So tak jadi. Kadang kadang aku rasa cam naik muak makan nasi, and this is coming from a #1 nasi lover, so this must be something? Entahlah. Macam i can crave for nasi panas panas and just telur dadar tu pun dah cukup, or ikan masin + cili padi - dah cukup buat aku terliur and terus rasa nak masak nasi. Aku particular gila dengan the nasi consistency. Tak suka yang lembut sangat, and obviously tak suka yang stiff. I think antara adik adik kesayangan, S paling hebat tanak nasi. (Wah tanak, padahal pakai rice cooker je!), S hebat buat ayam goreng jugak. Terbaik gilaaa dia marinade and stuff.


Aku boleh tak makan kalau nasi tu tak up to my standard, ceyh. Tak tak, akan makan tapi sikit. :-p.
--
Tadi dapat email dalam pkul 4 lebih, WY bagi kerja ad hoc, SV siap suruh make it snappy, daymn aku ni dah la slow bab bab debugging ni tsk. The last I debug ended in super delayed workload. Hu hu hu. Tapi takpe, I took the challenge.... after 45 minutes, WY email balik, kata workload tu bukan untuk aku. Haaaaaah lega!
--
Final report tak siap siap lagi, baru chapter 1. Malas dowh. Ish apa nak jadi ni?
--
Aku rasa lately aku banyak jumpa orang yang macam give me a point to live. Macam aunty di atas. Sangat sangat baik, bagi tumpang balik free okay! Hari hari dapat kuih muih :), dulu time training ABAP in 2009, aunty ni pick me up to and fro from cousin's house. Like whoah, dah lah lalu rumah dia dulu baru rumah cousin. Bless you and your family lah aunty! :)

So aku tak boleh sedih sedih sebab Allah tolong mudahkan urusan internship aku. Takpe takpe, condition kat rumah boleh adjust, inshaAllah.

Dalam banyak banyak benda, aku boleh cerita pasal nasi ek?

No comments: