September 22, 2010

Obviously

Tadi, bumped into few of familiar faces, they said I seems happy. Lol. Sebenarnya aku dok fikir nak tegur (perli ehe) this guy friend of mine and I think it shows kot sebab aku macam tergelak sorang-sorang before I could really tease him. Diorang siap suruh explain siapa yang buat aku happy (nampak sangat muka aku memang gloomy gila kalau tengah jalan, e he he), and macam takkan aku nak share inside jokes I just had with myself kan? So aku biarkan aje.

Seriously-lah, I think I have too many inside jokes inside my head and I can burst laughing anytime and if at the same time ada manusia yang perasan sure ingat aku tak berapa nak betul. Thing is, tak semua faham, dan jokes takkan jadi jokes kalau kau kena explain kan? So I let it be.

Anyways, dua hari lepas ada lecturer baru ganti spot the former lecturer of my least favourite subject. Subjek ni mula-mula aku ambik pun sebab aku rasa macam interesting gila, tapi salah satu sebab aku menyampah was that lecturer lama tu macam take into account yang bukan semua budak dalam kelas tu came from the same background. Contohnya aku. Manalah aku nak tau remaizer tu apekebenda, and dia siap cakap "Oh, If you don't know I won't go further"... aku dah cari and aku tak faham. Bila aku tanya nanti dia tanya soalan in jargon yang memang alien gila.

Kira macam aku cakap language coding dengan orang belajar chemical. Tak masuk kan? Ha macam tu ah. Aku lost gila ah before cuti mid sem ni. Lepastu bila dah take over aku suka sangat sebab lecturer yang baru ni selalu go back and forth on financial jargons, so banyak yang aku tahu and banyak yang aku rasa aku boleh tanya untuk fahamkan. Baru dua hari, but I kinda like this lecturer. Nampak effort dia nak ajar. So aku sangat bersyukur lah. (kot. for the time being) Tak kisah lah banyak kerja pun, janji aku faham.

Oh oh! Investment portfolio aku naik sikit. Happpppyyyy sangat ni. Even aku kat rank #10000++ E he he, budak baru belajar okay lah kan nampak naik sikit. Hee.

Anyways, tiba-tiba semalam tergerak hati nak tulis using my left hand sebab ada budak yang aku macam suka tengok ada sikit accident yang sebabkan dia tak boleh nak menulis using dia punya tangan kanan (she's a righty, obviously), so macam aku terfikir ah kan, kalau aku kena macam dia, how am I supposed to learn to write using left hand promptly? Malang tak berbau kan. Aku rasa orang lefty attractive and very artsy, aku rasa lah. Sebab most of lefties I know semua macam confidence dia tinggi lain macam sikit and macam charming sikit lah so that what makes them attractive (loverboy included ahem.) to me.

So yeah, obviously tulisan aku cam cibs. E he he. Kalau tengok tulisan aku yang betul betul pun tak semua orang faham sebab aku suka short-hand notes. Semua macam cacing. Honestly, bila dah bergelumang dengan coding for four years aku rasa macam pen dan pensel tu semua tak relevan untuk wujud. Tak ada guna. Nak menulis pun kekok. Buruk gila ah tulisan aku, orang-orang tertentu je faham (example: ex-lecturers), kadang-kadang aku sendiri tak faham e he he.

Oh yeah, semalam (or ke today? aku confused lah EST timeline ni. hm) was/is Glee Day. Excited okay! Glee kids nyanyi Billionaire (like hello! Bruno Mars! (<3) and Travie) Hee. Tak sabar, cepat leak pleaseeee!

Oh, dan, Hello! (harini post tak emo kan kan kan? Sebab dah penat :) )

No comments: