May 1, 2012

//75





Dulu aku ada dinding,
Tinggi melangit,
Lebih keras dari konkrit.


Tapi,
Satu hari, dinding aku berlubang,
sikit sikit aku biar,
jadi ia runtuh.


Aku jadi gelisah.


Aku bina balik sikit sikit,
Lebih keras dari yang dulu,
Lebih tahan lasak dari yang dulu,


Tapi,
Satu hari aku leka,
Sikit sikit dinding aku terbiar,
Rosak juga rasanya.


Tapi,
Satu hari aku sedar,
Yang aku perlu teruskan bina dinding yang itu,
Makin lama aku leka,
Makin lama aku biar,
Aku jadi tak siuman,
Aku jadi sakit tak tentu hala.


Jadi,
Mulai hari ni,
misi aku untuk siapkan projek dinding yang terbengkalai,
Biar kali ini,
Cuma yang mampu runtuhkan,
Rosakkan,
Dan hilangkan,


Hanya yang mampu.


Jadi,
Jangan tanya kalau aku sibuk membina,
Tak hiraukan apa,
Tak kira siapa,
Tak tentu masa,
Terlalu banyak sebabnya.
--
Isya'
Final study week, 
Tronoh.

No comments: