August 22, 2011


Agaknya kalau akulah yang on that plane and akulah yang nak menuju sana buat umrah, mungkin sampai sampai je depan kaabah nanti, akulah orang yang mula mula akan menangis dari awal sampai habis. Mungkin sepanjang perjalanan tu aku akan sebak je. Sebab aku tengah imagine ni. Seronoknya orang yang dapat pegi sana, dapat direct line berhubung terus, dah lah bulan puasa sekarang ni. I cannot wait for my turn. I hope aku dapat tunaikan yang kelima tu before aku mati. I hope aku dapat buat sehabis baik.

Agaknya kalau aku berbumbung sendiri, tak rasa macam ni nikmat hidup. Sikit sikit nak complaint, sikit sikit nak salahkan parents. Agaknya tak dapat merasa hidup macam ni. Sekarang benda ni semua tengah tolong aku jadi orang. Kalau aku duduk sebumbung Abah mungkin aku takkan nampak the reality of life. That people won't actually give a shit no matter how helpless you are. Agaknya kalau people actually give a shit, aku tak merasa nak appreciate apa dan siapa yang ada dengan aku sentiasa.

Agaknya, kalau ibu ada lagi, mungkin aku akan jadi budak paling pemalas, degil, ungrateful, whiny bitch. Kalau ibu ada lagi mungkin akulah yang itu. Mungkin aku takkan reti buat benda benda ni semua, sebab ibu sayang aku, ibu sayang kami, kalau boleh angkat pinggan pun dia tak bagi anak dia buat.

Agaknya, kalau aku still ada yang itu, aku takkan pandang yang Ini.
Aku takkan mengadu yang dekat Situ.
Aku takkan teresak, lepastu tahan.


Agaknya, kalau aku selemah yang aku sangka. Mungkin aku dah buat kerja bodoh, macam tulis surat ala ala "Selamat tinggal dunia".

Tapi tak. Semuanya tak.
D, put yourself together. Please, just this time. Just one more time.



I'm not your charity case, don't pick me up for your own bigot motives and then put me down when you just can't do it anymore. Put on your running shoes and run a mile in mine. Please? But I guess that's too much to ask for now. I should be thankful that I've a place to crash, at least for now.