August 14, 2010

Saja nak borak.

--
Dalam kepala otak ni, macam-macam aku nak sekarang. Benda-benda yang want bukan need yang memang makan duit tapi aku still nak. Contohnya, aku nak handphone baru sebab phone aku sekarang cam **** sikit, tapi still boleh berfungsi, despite ada banyak annoyances jugak to put up with and what more special is that Abah gave me that phone. Let me tell you something about Abah, he's not the kind that spoils his kids. Kalau kau nak benda tu, kau work for it, jangan harap Abah nak bagi. Tapi lately Abah dah mellow sikit kot. Macam tadi aku buat surprise visit balik Shah Alam (lagi.), unlike any other days whenever I decided to go home, Abah ajak aku balik minggu depan, nak buka sama katanya. Harini aku balik hari je pun, ikut uncle balik. Haha, tumpang orang pun jadiklah, saja je nak try buka puasa kat rumah eventhough aku tau yang takde benda normal akan jadi, and perempuan tu still akan jadi benda paling annoying dalam rumah ni. Tapi Abah ada, so ok la kan?

So, kalau kira phone yang Abah bagi ni, this is like the second thing Abah ever gave to me. Dulu dia ada bagi radio, tu benda paling aku sayang ah, tapi ada hamba Allah ni dah rosakkan antenna dia, and Abah dapat tahu, so he said "Buanglah, dah tak boleh pakai kan?", nada rata. Monotone. Aku tak pasti dia marah ke, dia sedih ke, or dia tak kisah langsung.Tapi aku ikut je, sebab nanti hari-hari dia tanya awat nak simpan radio rosak tu. Huhu. Aku ego tak nak cakap sayang. Heh.

Last year, aku buat this big purchase ever, guna duit aku separuh, Abah separuh. Nasib baik dia agree nak buat macam tu kalau tak serious aku tak tau nak bayar pakai apa. Aku dok survey benda (Apple kesayangan) tu berbulan-bulan, siap mimpi lagi. Siap exam aku boleh buat tak kisah. Gila tak? Aku rasa aku gila la sebab pasal tu pun boleh hilang focus. And this thing happen again, sebab aku nak phone baru and ada this one gadget yang memang buat aku cair gila ah tengok. Aku rela habiskan duit aku dekat gadjet, dari habiskan dekat baju sebab:
  1. Aku cerewet sikit bila cari baju. Explains my small sized wardrobe. Tak uptodate pun, but still. Aku takkan beli just for the sake of fashion ke apa. Kalau tak scream aku, aku takkan beli.
  2. Orang kat Malaysia ni semua orang kerdil agaknya. Size selalu takde. Nak kata badan aku sebesar lori takdak la pulak. Huh, so aku cepat fed up cari baju. Menyampah.
  3. Kalau shopping dengan Abah, jangan harap nak ada freedom try-try baju (aku memang kena try, sebab aku bukan orang kerdil :-p), so selalu balik empty handed, and tak kisah pun.
  4. Kalau lah boleh kan, aku nak beli satu baju yang fits all sizes, lepastu pakai the same thing over and over again. Nak cover badan je kan?
And above all, owning a gadget makes me feel content. Cakap pasal gadget, dah lama aku tak sentuh kamera-kamera aku. Takde duit nak beli film. Agh, rindu la pulak nak menembak. Aku suka ambik gambar orang. Sebab aku rasa orang ni unik, satu objek yang takkan sama dengan yang lagi satu, banyak benda boleh interpret. Tapi aku takde la reti sangat, cuma enjoy buat benda tu. Anyways, semalam sahur dan buka memang awesome habis. Macam sahur and bukain a functional family, seronok. Even lauk buka and sahur sama, still rasa seronok sebab makan semeja, pass-pass nasi and lauk. Memang perfect lah.

Kat rumah takkan dapat rasa macam tu. Tadi kirim dekat adik suruh beli samosa, teringin pulak. Harap-harap ada. Tidur lepas subuh tadi I had a dream. It felt so real. Agak bummed out bila dapat tau yang tu mimpi je. Haish, tapi kalau fikir balik semua tak masuk akal pun he he.

No comments: