October 4, 2010

--

I feel more at night than I do at day. Have you ever felt that way?
Kadang-kadang aku rasa Allah ciptakan malam untuk kita nurse diri kita, yang kadang-kadang masa siang kita ni tak ada langsung nak fikir pasal apa yang kita dah buat, apa kita rasa, apa kita dah accomplish.

Aku rasa waktu malam adalah masa yang paling magical dalam sehari. Sebab bila malam, I feel close towards everything, towards myself, towards my family, towards my Creator. Dan masa malam jugak lah aku akan rasa benda-benda yang kadang-kadang crappy, tapi aku kena rasa. That what makes me human. What makes us human.

--
Sekarang dah bulan Oktober, aku dah janji dengan diri yang bulan ini will be the best out of the best October I've ever lived. Saja. I feel like I need to accomplish more, and feel less. Tolak tepi benda-benda yang tak sepatutnya and be content with what I have and will have.

Aku pernah baca somewhere yang setiap inci tubuh kita sentiasa berubah in the past 6 months. Siapa aku pada April lepas bukan aku yang sekarang. I'm renewed.

These changes, better be worth it.

4 comments:

shishi the great said...

this is beautiful, dalila. I've never thought of this before! I feel so positive and optimistic now. I THINK I MIGHT JUST WRITE A SONG!

Unknown said...

...and please share after you finish writing, i need inspirations to keep me sane. :)

Nemots said...

*thumbs up* saya doakan awak terus terus berfikiran positive begini.

Be less hard on yourself, hun!

love you *kisskiss*

Unknown said...

Dear Nemots (comots tee hee),
Apologies coz I just read this note you left me.

Terima kasih banyak banyak utk prayers awak =)

Love you too <3,
Daaaaaal