August 31, 2010

Kadang-kadang.

I've been showing up the worst in me lately, and it amazes me how much I suck. No this is not my depression state, just a realization that I need to improve. I'm becoming less of a people person I once were. Kawan baik pernah cakap tentang the same thing. She mentioned to me how she loves to be on her own lately, and knowing her that is almost impossible. Masa tu aku tak boleh nak faham sangat, sebab, kawan baik adalah seorang yang sangat sangat loud. Kira 180 compared to me. Aku memang introvert, through and through.

Jadi introvert kadang-kadang seronok, sebab you'll always have your own space, your own time for yourself. Tapi bila dah nak masuk adulthood ni, kadang-kadang, susah jugak. I lack people skill. Hm. Tak tahu lah macam mana nak improve, hopefully I found myself a way. Makin lama makin loner aku jadinya. Sebab makin lama makin nampak siapa yang patut tinggal dan siapa yang patut pergi. I always look for quality over quantity. Always. Tapi kadang-kadang, sunyi.

Kalau nak dikira dari 5 tahun lepas, memang banyak benda dah jadi. Banyak orang yang dulu aku rapat terus dah tak bercakap. Entahlah. Aku bukan jenis yang suka putuskan hubungan dengan orang ni, tapi tu lah kadang-kadang shit happens. Tak boleh nak elak.

Mellow pulak pepagi buta ni.

No comments: